onsdag 1 oktober 2014

Broderitråd till mig!

Mina behov efter broderigarn tog mig idag ut på ytterligare äventyr. Det blev oväntat lyckat – jag hittade en hel galleria, en mycket välsorterad tyg- och pysselbutik och fick åka i västra hemisfärens längsta rulltrappa!

Det är praktiskt att beställa broderigarn online, men när man har tappat bort en liten docka (garn alltså) och behöver den nu nu nu för att kunna avsluta sitt broderi, då är det bäst att kunna gå till en affär. Fast att försöka hitta vilken butik som är den rätta enbart via internett är inte alltid så lätt, speciellt inte om man vill att den ska ligga på hyggligt kollektivtrafiksavstånd.

Det bar i alla fall av två hållplatser norr ut, i Wheaton, och där fanns Jo-Ann Fabric and Craft. Och en galleria! Som jag har letat (och googlat)! Med klädaffärer och allt-i-allo-affärer, skoaffärer och sminkaffärer, vanliga affärer och obskyra affärer. Och lagom långt bort. Och på anständigt avstånd från Metron.


Har ni också noterat att det snart är Halloween? Jag insåg det ännu en gång när jag var på allt-i-allo-butiken i köpcentrat. Jag visste ju rent förnuftsmässigt redan innan att det är en stor grej här, men jag hade ngo inte riktigt insett vidden av det. Så mycket grejer man kan komma på. Ett pumpa-karvnings-set, till exempel.



Rulltrappan ner till Metron är fasligt lång och när jag kommer hem upplyser min käre make (inte han på bilden) mig om att det är den längsta av alla i hela Amerikorna (man kan säga så på svenska, okej?). Jag tycker det är lite läskigt – hur ont skulle det inte göra att ramla!


3 kommentarer:

  1. Intressebävern noterar att Wheatons rulltrappor är 70 m långa med en stigning på 35 m. Den längsta i St Petersburg är 137 m lång med en stigning på 68,5 m. Den längsta i Västeuropa finns i Västra skogens tunnelbana, 66 m lång, 33 m stigning. Den kortaste finns i Kawasaki, Japan, 83 cm stigning.

    SvaraRadera
  2. Tunnelbanan vid Östermalmstorg i Stockholm är väl ganska lång?
    Det verkar inte vara rusningstid och inget klotter ...
    Kram från Solan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, så bra kan jag inte Stockholm. Nä, det är rent och fint här, och inte ger jag mig ut i rusningstrafik när jag är ledig hela dagarna! kramar

      Radera