torsdag 23 oktober 2014

Nya möten

På första repet med kören fick jag frågan om jag också hittat dit via meetup. Min första reaktion var förvirring och förnekelse. Sen lärde jag mig att meetup är en fantastisk sak när man flyttar till en ny plats – man skriver in var man bor och vad man är intresserad av och så hittar den grupper som man kan träffa. Utanför datorn. Igår var jag på min första meetup-träff – en handarbetesträff. Jag packade mitt broderi och tog bussen till Rockville.

Det var en jättetrevlig grupp! Jag hade en jättebra kväll och samtalsämnena var allt mellan himmel och jord. Dessutom fick jag massor av bra jobbsökningstips. Så himla skönt att komma ut och träffa folk också. Johan hade nog det bra med att vara ensam i lägenheten för en gångs skull också – de här fyra timmarna är nog det längsta hittills.

2 kommentarer:

  1. Så trevligt och mysigt det låter. Toppen att förena nytta med nöje....
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättetrevligt! Så välkomnande grupp också.

      Radera