tisdag 21 oktober 2014

Uppgraderad tvättkorg

Efter att i flera år bara haft en tvättkorg och sen stått i tvättstugan och sorterat den rätt sunkiga smutstvätten i 40° och 60° slog vi nu på stort och skaffade två behållare till den nya lägenheten! Kostnaden måste ändå pressas och det blev en rätt trist modell grått plasttyg. Eftersom de bara fanns i grått köpte vi två lika dana och sen har vi haft ett sjå med att inte lägga tvätten i fel korg – då försvinner liksom hela poängen med att ha två.

Jag försökte sätta fast papperslappar med tejp för att indikera vilken som var vilken. Tejpen ville inte fastna och lapparna trillade av när man lyfte på locket. Bummer. Så insåg vi att materialet de var gjort av påminde ganska mycket om aida-väv – ett fint rutnät som lämpar sig utmärkt för korsstygnsbroderi. Så nu är det inte bara enkelt att se vilken som är vilken, utan också lite snyggare!


Det blev en ganska sportig look på det, som nummer på en lagtröja men det får duga. Det är helt klart bättre än pappersskyltarna! Okej, jag har inte gjort den andra tvättkorgen än, men min rygg måste få vila. Inget broderi främjar en god hållning men det här var om möjligt värre än vanligt. Det här är i alla fall mitt första "IKEA-hack" och jag är riktigt nöjd!

4 kommentarer:

  1. Så snygg! Kanske något att önska i julklapp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill du att jag ska brodera en tvättkorg och skicka till dig i posten från USA?

      Radera
  2. Vilken toppenidé - håller med om att det blev snyggt!
    Hälsar Solan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu blir tvätten rättsorterad också!

      Radera