torsdag 9 oktober 2014

Dagens höjdpunkt

Blipp blubb. Skype plingar till. Det är pappa som skriver. "Hej!". Han är hos farmor och farfar med sin dator och ett mobilt internet så om jag har tid kan vi ringa upp. Det klart jag har! Jag har inte sett farmor och farfar sen i somras och inte pratat med dem sen flytten, så det var roligt!

I Invandrarna har de kommit fram till Taylors Falls där de tänkte bosätta sig och Fina-Kajsa får återse sin son – och han sin mor så klart. Det var en annan typ av resa på den tiden. Ett och annat brev kunde man ju skicka hem, men det åkte ju samma väg som utvandrarna, fast omvänt, och man kunde räkna med ett par månaders fördröjning. Dagens teknologi möjliggör verkligen globaliseringen.

Men min kära farmor och farfar har varken dator eller internet. (Jag borde verkligen skaffa ett skypekonto med pengar på så att jag kan ringa billigt till telefoner i Sverige.) Men nu kunde de få se mig och jag dem, och se hur vi har det och så. Yay! Jag fick visat mitt broderi också, bra ego-boost där. Det är skönt att ha teknologi som gör världen lite närmare när man är så långt bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar