tisdag 21 oktober 2014

Kometglass

Oj! Jag har ju helt glömt bort att blogga!

Vi var på NASA:s besökscentrum i söndags. Det var familjedag och Johan med kollegor illustrerade hur kometer bildas, och gjorde kometglass (flytande-kväve-glass med krossade oreo-kakor i).


Forskaren på bilden till vänster satte upp en fin show i kategorin "galen forskare". Barnen och föräldrarna (det är vad som utgör en familj) verkade glada. Det hölls några föredrag också. Jag orkade inte gå på något av dem.

Jag kollade lite på utställningen också.


Helt ärligt så var jag nog ganska oengagerad under dagen, jag hade redan på morgonen känt mig krasslig, så när vi kom hem fick Johan ta hand om maten. Men redan i går kände jag mig bättre, så jag vet inte vad för tillfällig dipp det var.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att de ville smutsa ner glassen för att likna kometer, men fick Johan någon chokladfri? :-)
    (Varför kan man inte redigera felskrivna kommentarer? Nåväl...)

    SvaraRadera