måndag 27 oktober 2014

Badrummet!

Vi har äntligen fått upp hyllorna i badrummet! Badrumsskåpet är litet så det var helt nödvändigt med mer förvaring, men när vi skulle sätta upp hyllorna var det el och bjälkarna var... inte där man förväntade sig. De gick längs halva väggen, sen inte alls, eller längre in, eller lite mer till vänster. Till slut fick vi i alla fall upp hyllorna och de verkar sitta bra. Risken är väl bara att hela väggen rasar ner istället.

Här presenterar jag i alla fall första rummet rundvisningen av lägenheten – jag ger er badrummet!


Jag kan dessutom meddela att jag testat självrengöringsprogrammet på vår ugn – det hettar upp ugnen så att alla matrester förkolnas, och sedan kan man torka ur askan med en fuktig trasa. Det fungerade förvånansvärt bra!

6 kommentarer:

  1. Just nu gillar jag inte blogspot! De tog bort min kommentar när jag försökte logga in...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dumt, för då får vi inte heller se den. :(

      Radera
    2. Nu har jag återskapat någon variant av den i alla fall. Den återfinns här nedanför.

      Radera
  2. Hurra! Husesynen har börjat! Skoj att lådan på översta hyllan (för det är väl förstahjälpenlådan?) fíck följa med till U.S.A..
    (Jag har sett på några TV-program hur elen är dragen i U.S.A. Det är rätt långt ifrån svensk standard kan man säga. Kablarna ligger lösa i väggarna, så det är inte konstigt om de beter sig konstigt när man försöker hitta dem.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ser helt rätt – det är förstahjälpenlådan om än något buckligare än innan. Tur att vi inte borrat på något!

      Radera
    2. Det ska väl synas att den har varit ute och rest. Ni får sätta på lita sådana däringa destinationslappar som de hade på väskorna förr i tiden. :-)

      Radera