torsdag 2 oktober 2014

Mobilfodralspyssel

Så var det dags att pyssla med allt det fina pysselmaterialet jag köpt! Köksbordet omvandlades raskt till ett pysselbord och nya symaskinen åkte fram.


Jag har köpt en liten billig symaskin på IKEA för att ha något att sy med utan att behöva lägga de stora pengarna – jag ska ju bara ha den ett par år. Den är inte superbra, jag tyckte t.ex. det var lite knöligt att få till rätt trådspänning både när jag backade och körde framåt. Och pedalen reagerar lite segt – full fräs eller inget är det som gäller. Men den duger.

Så idag har jag sytt ett mobilfodral till min nya telefon! Jag använde den här instruktionen. Tyget köpte jag på "lapptäckesbit" igår på Jo-Ann och det gula tyget till vänster är ett gammat örngott som här har använts som foder.


 Jag använde dock tryckknappar istället för kardborreband eftersom jag inte hade något sånt innan. Tidigare har jag gjort knapp och knapphål. Jag är inte helt säker på vad jag tycker om den här lösningen, jag får känna efter och se. Annars får jag göra om.

Så småningom ska det väl bli både gardiner och soffkuddar också – vi ska bara komma oss för och köpa gardinstänger först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar