fredag 24 oktober 2014

Gardintyg från Virginia

Okej, så jag kanske åkte till Virginia, två timmar enkel väg, för att få tyget till mina gardiner nu och inte vänta till Thanksgiving. Men det är perfekt – rosa och orange med älgar på! Jag har redan hunnit sy den första soffkudden. Här med filten vi fått av svärföräldrarna i födelsedagspresent.



Jag har även sytt en lite smart grej som håller våra vertikala persienner. De slamrar nämligen om man öppnar fönstren för att vädra. Så först löste vi det med presentsnöre, som på bilden till höger. Men det är inte bara fult utan måste göras om om man velat dra för sedan förra gången man ville öppna fönstret. Jag kom därför på den geniala lösningen att sy band som fästs med ett gummiband och på så sätt håller ihop gardinen. Nu har vi sådana som matchar våra framtida gardiner!




De faktiska gardiner kommer när vi har veckband och fåglar Svärmor lovade att ta med sådana när hon kommer på besök nästa vecka. Yay!

2 kommentarer:

  1. Så snyggt - härliga färger!
    Kram Solan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och snart kan vi sy gardiner också!

      Radera