lördag 25 oktober 2014

Turistlördag med brunch och monument

Vi började dagen (klockan 11, haha) med att träffa några NASA-postdoc'ar för brunch på en pub nere i stan. Mycket trevligt. Maten var också god och jag insåg att jag borde göra lagad frukost oftare. När jag ändå är hemma så mycket kan jag ju ta mig tid att göra till exempel äggröra på morgonen.

Sedan hade vi tänkt att gå på Museet för Amerikansk Historia, men ramlade istället in på Konst- och Porträttmuseet. Mer om det i morgon.

Efter museet tog vi en tur till bokhandeln för att göra några ärenden (fika och köpa böcker). Men inte nog med det, utan sedan ville Johan traska upp till obelisken och sen till Spegel-dammen och Linconmonumenten.


Vi har fortfarande fantastiskt väder och även de som bott här längre säger att det är ovanligt bra för att vara snart november. Vid obelisken var det utmärkt drakflygningsväder och vid monumentet ganska mycket folk. Men vi klagar inte – det är skönt att inte behöva ha mer än t-tröja på överkroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar