fredag 31 oktober 2014

Nya gardinerna på plats

Jag har försummat er! Jag har istället sytt gardiner, läst bloggar, letat jobb och handarbetat. Dessutom är svärmor är på besök och idag har Pottermore släppt nya texter. Det är ingen hejd på eskapismen. Inte särskilt mycket bloggmaterial där inte heller.

På den mer "måste" göra-listan står skaffa skype-betal-konto och ringa skatteverket, samt ansöka om amerikanskt personnummer. Jag ska bara blogga klart först...

Jag fick mig i alla fall ett ryck och plockade undan på köks- och skrivborden efter gardinsömnaden och tänkte här visa vardagsrummet och matplatsen. Vi har inte fått upp tavlorna än men nu orkar vi inte vänta längre.



Så här ser det alltså ut hemma hos oss. Dessutom bjöd vår hyresvärd på bagels att ta med till frukost idag. Jag tog med den och en kopp kaffe upp till lägenheten. Mycket gott!

10 kommentarer:

  1. Så snyggt! Din mormor hade varit mycket stolt över din sömnad! Jag är det vad gäller det mesta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Sömnaden är i alla fall bra nog, man ska inte kolla så nära på dem. Och på håll ser det bra ut!

      Radera
  2. Vad fint ni har det! Ser mysigt och hemtrevligt ut. Kram från Lillkussen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi har funderat på om vi kan sälja bilderna som ikea-reklam. ;) kramar!

      Radera
    2. Haha det borde ni ju kunna göra, ni är ju ändå från Sverige ;-)

      Radera
  3. Ni har fått till det riktigt bra! Håller själv på att fundera hur jag ska möblera evakueringslägenheten för den kommande månaden, och jag ser en idé som jag kanske kan låna. :-)

    Nu har jag äntligen hittat älgarna på tyget dessutom! De var lite svåra att hitta på kudden, även om man kan se en lite bit av en älg när man vet vad man ska leta efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vilken då? *nyfiken* Ja, på kudden blev det inte så tydligt, men jag hade inte tagit till marginal för att mösterpassa kuddarna.

      Radera
    2. Den om att placera skrivbordet bakom soffan. Tyvärr blev det för trångt för att det skulle fungera. Kanske kan använda det någon annan gång istället.

      Radera
  4. Jag kan intyga att det är väldigt trivsamt i lägenheten och gardinerna är finfina! Bra jobbat!
    Kram Solan

    SvaraRadera