fredag 17 oktober 2014

Uppdatering om hem och jobb

I onsdags var vi på IKEA igen. Det var fjärde gången. Och eftersom de inte hade det gardintyget vi ville ha inne lär väl i alla fall jag åka dit igen. Vi tänkte det ett rosa med älgar på. Vårt hem är lite av en IKEA reklam, men det är relativt billigt och passar vår skandinaviska smak. Andrahandsmarkanden här är tyvärr inte riktigt vad vi är vana vid. Dessutom verkar de flesta gillar mörka och klumpiga möbler. Det gör inte vi.

Så i går, torsdags, var det "Food Truck Evening" här i området så vi gick ner till ett av de andra husen och käkade jamaicanskt. Dessutom var det dragning i lotteriet "vem av de som flyttat in i augusti eller september vinner en årshyra". Tyvärr var det inte vi som vann.

Idag har i alla fall mitt arbetstillstånd kommit! Jättefint är det!

Nu ska jag bara ha examen och jobb också. I alla fall så kan jag ha det som förevändning att ringa dem och säga att min status är uppdaterad – jag väntar inte längre på arbetstillstånd utan har faktiskt ett. Jag ska bara hitta folks nummer först, många skriver helt enkelt inte ut någon kontaktuppgift i annonsen. Eller på sin hemsida. Suck.

3 kommentarer: