lördag 18 oktober 2014

Borrlördag

Lördagar brukar vara vår kulturdag men idag var det arbete på metron med ersättningsbuss halva vägen. Dessutom ska vi iväg i morgon, söndag, så istället passade vi på att borra!

På det svenska möbelvaruhuset hade vi köpt gardinskenor, hyllor och krokar och idag var det dags för montering! Googla, knacka i väggen, fundera och prata med Johans pappa. Sedan åka till byggvaruhandeln och köpa mollyplugg samt en pryl som här hemma går under namnet piparen. Jag tror det officiella namnet är regel- och kabeldetektor. Borra, köra fast (bildligt), prata med min pappa, fundera lite till, borra lite till.

Nu är hatthyllan, handdukshängaren och hälften av fästena till gardinstången uppe. Mer hann vi inte med innan middagen var klar. Och alltsammans helt utan skador på elektriciteten eller klagomål från grannarna! Hoppas bara inte vi vaknar i natt av att alla jackor och halsdukar dråsar i golvet.

Vi beställt gardintyg till sovrummet också. Det här med fåglar i gult och blått blev det:


Bra att hitta något som båda är nöjda med. Det var på erbjudande hos Fabric Worm, så det blev ett bra pris. Det är ju så långt till Göken härifrån!

Troligen blir det ett i rosa och orange med älgar på från IKEA i vardagsrummet. Det fanns inte inne när vi var där sist, så det blir ytterligare en tur när det kommit in i slutet av månaden. Jag har ju tagit med mig min blommiga vardagsrumsgardin från Sverige också, vi får se om den kommer till användning. Om inte annat kan jag ju sätta upp den medan jag väntar på att få ordning på det nya.

En ganska produktiv lördag med andra ord. I morgon, då ska vi till NASA Visitor Center och Johan ska göra koldioxidglass till alla barnen!

2 kommentarer:

  1. Det börjar alltså närma sig en ny husesyn på bloggen, eller behöver ni fixa till lite till innan? Väntar spänt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte försöka få upp gardinerna först, men förhoppningsvis kan jag visa något rum snart i alla fall.

      Radera