tisdag 2 september 2014

Viktchock!

Jetlaggade lyckades vi inte sova särskilt länge i dag på morgonen, trots att vi försökt gå och lägga oss sent igår. Jag passade därför på att köra ett pass på hotellets lilla gym istället.

Jag börjar med uppvärmning på löpbandet. Jag har ju precis gått upp så jag tänker börja lite lätt och sätter hastigheten till 6. Fasen vad fort det går! Jag har ju förvisso precis stigit upp men i så här dålig form borde jag inte vara? Jag sänker hastigheten, flåsande. Vad är det för enhet på den är grejen egentligen? Är miles kortare eller längre än kilometer, stämmer det med en högre hastighet vid lägre siffra? Ah, en meny... metric, tack! Ok. Det var bättre.

Vidare till vikterna. Det finns ingen skivstång men ganska många olika sorters hantlar. Jag tar en vikt som kan vara lagom för uppvärmning och kör igång med lite knäböj. Det här går ju bra. Gôtt att de har så många tunga hantar också så att man kan köra ben också, inte bara armar, med dem. Och tänkt att jag inte tappat så mycket styrka trots... vänta här nu, de här siffrorna är inte kg, va? Just det, pounds var det ju. Inte så konstigt att det kändes lätt då.

Första tagen i USA har precis börjat och jag är redan förvirrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar