tisdag 2 september 2014

Första dagen

Så idag var Johans första dag på jobbet. Jag ska göra ett försök att få honom att gästblogga om det, eftersom jag är säker på att ni alla är mycket nyfikna hur det är på NASA.

Jag passade istället på att ta metron in till ambassaden i D.C. för att rösta och leverera F!-valsedlar. Jag hade ju kunnat rösta innan vi åkte men det är ändå bra att ha besökt ambassaden så man vet var den ligger. Ambassaden ligger fint vid Potomacfloden. De hälsade att F!-valsedlarna var efterfrågade.


Sen promenerade jag längs floden in mot centrum igen, jag såg några kända hus och monomnent. Det där vita bland annat. Och det andra vita. Och obelisken. Det var sjukt varmt, typ 80°, Farenheit alltså. Så jag åkte hem igen redan vid halvettsnåret. Vi får ta sevärdheterna noggrannare en annan dag. Vi har ju tid på oss. Jag blev bland riktigt sugen på att besöka "National Museeum of Women in the art". Någon av er som varit där?



En stund efter att jag kommit tillbaka hotellet knackar det på dörren. Jag tänker att det är de som ska kolla på luftkonditioneringen, eftersom vi fått en lapp om att de skulle göra det idag. Det är istället en kvinna med en enorm blombukett. Den visar sig vara från Johans "surrogat grandmother", Carla, för att hälsa oss välkomna till USA. Vi känner oss väldigt välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar