tisdag 9 september 2014

Hot, warm or cold?

Så jag sitter här och väntar på leveransen från IKEA. Jag provar att blogga från mobilen under tiden. Det går långsamt att skriva och jag har inget svenskt tangentbord.

Jag passar också på att testa tvättstugan här. Den har två stora maskiner och två torktumlare, men all vår tvätt gick in i en maskin. Först när jag lagt in insåg jag att jag inte kollat hur varmt 40°C är i F. Sen inser jag att det inte hår att ställa in utan man väljer mellan hot, warm, cold eller strykfritt. Så nu snurrar vår tvätt på warm och det skulle bara ta en halvtimme så snart vet vi om det var rätt. Det är bara ungefär alla våra kläder.

Jag har hittat parfymfritt tvättmedel och är så nöjd. Här kommer en bild på tvättstugan.


Uppdatering: Nu har jag kört klart maskinen och det verkar ok men jag kan inte för mitt liv hitta tvättkortet (kort man laddar pengar på för att tvätta). Jag har letat i genom hela lägenheten och alla gemensamma utrymmen jag besökt. Jag bli så disträ av att inte känna att jag har kontroll på situationen. Men var fasen kan jag har lagt det? Nu har jag en stor hög fuktig tvätt i lägenheten också och bara åtta galjar. :/

3 kommentarer:

  1. Ojdå kan det ha trillat in under maskinen eller ligga i bakfickan? Hoppas det löste sig!
    Kram Solan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade det inte, men jag fick ett nytt! :D

      Radera
  2. Jamen va bra! Hälsar Solan

    SvaraRadera