torsdag 4 september 2014

En lägenhet?

Vi var igår och kollade på de lägenheter vi bokat in visningar på. Vi fastnade för en på the Blairs. De finns möjlighet till inflyttning omgående och den verkar prisvärd om än något dyr. Högt upp och fina gemensamma utrymmen. Rymlig och bra ljusinflöde. Diskmaskin och nära till metron. Priset är inget problem så snart jag också har ett jobb och vi klarar oss så länge. Så den har vi sökt.

Här ligger den. På 18e våningen.

När vi kom ut från uthyrningskontoret mötte vi en kvinna som sa "Jag bor här, det är jättetrevligt. Flytta in ni med. Bra område också. Era föräldrar kommer bli nöjda." Vi får besked idag om den idag på eftermiddagen. Eller vid 8-snåret svensk tid. Det verkar lugnt att de inte kan göra någon vettig kreditupplysning på oss och att de är vana vid utlänningar. Vi kan ju inte få något Social Security Number (SSN, typ personnummer) förrän vi har en fast adress. Inte något bankkonto heller.

Om vi får den gör jag en lite större uppdatering med bilder och så då. Det känns dumt att ta ut något i förskott men jag känner mig förhoppningsfull. Och det vore så skönt att ha klart med en bra lägenhet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar