torsdag 25 september 2014

Jobbsökande hemmafru

Idag har det regnat här – riktigt Göteborgsväder! Men de som vet säger att det varit sol i Göteborg. Kanske för att det riktiga Göteborgsvädret var här.


Prognosen säger att det är tillbaka normalt i morgon igen med +25°C och sol.

Själv har jag lekt hemmafru: först bakade jag popcorn-knäcke och nu står en äpplekaka i ugnen. Äpplekakan är det recept som UnderbaraClara bloggade häromdagen, varför använda något beprövat när man kan prova något nytt? Även middagen idag och i tisdags var rätter som jag inte lagat innan. Men nu när jag har så mycket tid över är det perfekt att passa på att utöka repertoaren lite.

Förutom stickningen har jag börjat med jobbsökandet också så smått. Det är ju inte så jätteroligt att klämma ur sig käcka (men utan klyschor!) personliga brev. Och hur gör man för att framställa sig själv som prestigelös och ödmjuk i en jobbansökan? Omöjligt! Om jag får iväg ett par stycken rullar det säkert på bättre sen.

Jag tycker i alla fall att det är ganska roligt att surfa runt, läsa på företags hemsidor och kolla på alla tjänster som finns ute. Dessutom har jag nästan nästan klarat alla tentor. Jag saknar ett poäng på sista tentan (fasta tillståndets fysik, må du brinna) och har skrivit ett vädjande brev till examinatorn. Håll tummarna för mig, okej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar