måndag 22 september 2014

(Almost) Green Broom!

Vår nya dammsugare har kommit och idag har jag invigt den. Det vill säga att jag har städat. Någon mer än jag som var ohälsosamt förtjust i Sabrina – tonårshäxan när de var yngre? I så fall förstår ni min förtjustning över att ha en upprätt dammsugare. Den är dessutom turkos.

Skämt åt sido vekar den faktiskt riktigt bra på heltäckningsmattan, trots ett ganska ringa pris. Skönt.


Idag har jag också hunnit med att baka bröd. Det är lite jobbigare utan hushållsassistenten men som arbetsfri har jag gott om tid och ork. Och brödet i affären här är ungefär som gäddhäng i konsistensen när man klämmer på det. Skogaholmslimpa är stabilt i jämförelse.

Men nu finns det grahamsrutor, snart i frysen (fryspåsar är ju annars ett ämne att återkomma till. Skärpning Amerika!). Gott!


Och till er som inte fattade vitsen i rubriken så kan det bero på att ni missade Chalmers Kammarkörs konsert i våras. Här sjunger utmärkta Svenska Kammarkören. Åh, jag måste hitta en kör snart!

2 kommentarer:

  1. Jag kan eventuellt ha läst några Sabrina-böcker, ja. Enligt min amerikanska släkting är påsklämmor tydligen svårt att få tag i, påsar har hon inte yttrat sig om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Påsklämmor finns på IKEA, men alla fryspåsar i affären är såna här ziplockpåsar som antingen är en liter eller fem liter.

      Radera