onsdag 24 september 2014

En tur till Bethesda

Idag tog jag en sväng till Bethesda – en ort något större än och till väster om Silver Spring. Det tog drygt 20 min med bussen.

Främsta syftet med turen var att besöka en hobbybutik som jag hoppades skulle ha den färg på broderigarn som jag saknade. De hade broderigarn men inte just den färgen (får väl beställa online då. Jag fattar inte vart den tagit vägen, jag hade den innan flytten) men de hade det mesta annat i pysselväg som jag kunde önska mig. Yay!

Jag har ju funderat ett tag på att lära mig sticka, och även gjort några små försök. Ju mer jag har lyssnat på underbara podden Rätt avigt desto mer sugen har jag blivit på att knåpa ihop egna mössor, vantar, strumpor, koftor... Så nu har jag köpt garn och stickor – både vanliga och rundstickor (alla roliga projekt verkar kräva rundstickor).



Efter besöket på hobbyaffären tog jag en sväng i Bethesdas centrum. Här fanns flera söta små affärer och en jättestor Barnes & Noble d.v.s. en bokhandel i två våningar med tillhörande Starbucks där man kan sitta och läsa. Det finns mest matställen och inte så mycket shopping här i Silver Spring, så det blir nog att åka dit fler gånger.


Jag såg även flera mysiga (brittiska, haha!) pubar så någon helg får jag ta med Johan hit också.

1 kommentar:

  1. Hallå! Så trevligt och välordnat det ser ut. Och vädret ser ut att vara fortsatt strålande ut. Stickning är väldigt rogivande tycker jag. Halsduk och mössa är särskilt roligt. Slipover eller tröja troligen mera avancerat men kul!
    Kramar från Solan

    SvaraRadera