onsdag 10 september 2014

Äntligen på plats

Så möblerna kom till slut. I går kväll klockan kvart i tio. Så förmiddagen idag har ägnats åt montering och mathandling. De grejerna – bokhylla, säng och soffa – får vänta tills Johan kommer hem ikväll. Men vi har matbord med stolar, fåtölj, soffbord och köksutrustningen på plats. Och framför allt: Vi är ute ur hotellet och inne i vår lägenhet.

Just nu snurrar det verkligen i skallen på mig av allt med inredningen, att handla mat i en ny mataffär i ett nytt land (så nytt att huset vi bodde i i Köpenhamn var äldre. Nästan i alla fall), lådorna med våra grejer som kommer nästa vecka, bankkonto, arbetstillstånd, hemförsäkring och allt annat som ska fixas med.

Men om det är något särskilt ni undrar över eller vill se foton på så fråga på! Kommentarsfältet är öppet och min trötta hjärna är tacksam för all avlastning den kan få.

4 kommentarer:

  1. Jag vill se den oranga fåtöljen! Vill gärna se sovrummet när sängen är monterad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att det kommer bilder när vi fått lite bättre ordning.

      Radera
  2. Heja heja! Så skönt att ni redan är på plats i lägenheten! Rekordsnabbt tycker jag och önskar er all lycka där! Kramar från Solan

    SvaraRadera