måndag 30 mars 2015

Elaynes sjal

Äntligen ha jag gjort klart sjalen som jag fick garn av mamma till i julklapp och som jag la upp till redan i början av januari. När raderna blev för långa tog jag en paus men för några veckor sen tog jag tag i den igen. Några längre metro-resor och ett par teveseriekvällar senare så var det klart. Idag har jag maskat av och ångblockat. Fy vad mycket smidigare det var att ångblocka än att våtblocka när man inte behöver vänta på att det ska torka. Fler bilder och detaljer och länk till mönstret finns på min ravelry-sida.


Det var svårt att hitta ett underlag och ljus som gav en korrekt färgåtergivning, den är inte riktigt så gul-aktig som på bilden. Namnet Elaynes sjal är en blinkning till alla er som gillar Wheel of Time-böckerna. Mönstret heter Romandas sjal eftersom den från början stickades upp i gult, och denna i grönt är således Elaynes sjal.

3 kommentarer:

  1. Så fin den är! Ser fram emot att se den på dig. Med "rätt" klädsel därtill. Kanske något vi kan shoppa i nästa vecka?

    SvaraRadera
  2. Så snyggt och proffsigt!
    Kram

    SvaraRadera