måndag 2 mars 2015

Nätverksvecka

Mötet på svensk-amerikanska handelskammaren – SACC – var mycket trevligt. De böjd på svenskt kaffe och jag hade med mig brownies. Vi pratade om hur det var i DC, en av tjejerna som är praktikant där kom hit bara för en månad sedan, och så klart diskuterade vi representationen av det svenska näringslivet. Nu har jag ytterligare några uppslag på företag som jag ska kolla upp. Dessutom tittade vi in hos SACC-USA som har sitt kontor på våningen under och jag fick hälsa på mammas barndomskamrat som jobbar där. Kul att äntligen få träffa henne i egen person!

Resten av veckan ska också ägnas åt nätverkande med ett seminarium på ambassaden om flytten av Kiruna och Women In Technologys jobbmässa med flera intressanta företag och möjlighet till intervjuer direkt på plats. Dessutom är det ytterligare två eller tre jobbmässor som jag funderar på, men jag behöver undersöka ytterligare vilka företag som kommer och möjlighet att samåka med någon eftersom de hålls utanför metro-nätverket.

På lördag kommer sedan Matilda och hälsar på! Slutet på en intensiv vecka! Tur att hon kommer vara jetlaggad första dagarna och vilja gå och lägga sig tidigt. Dessutom har jag antagit utmaningen Blogg100, för att få upp bloggtakten igen. Ett inlägg om dagen i 100 dagar och första dagen var igår. Tur att min förkylning är mycket bättre nu, för jag har inte tid att vara sjuk.


2 kommentarer:

  1. Härlig med kontakter! Det är det som bygger livet. Ser fram emot ett blogginlägg per dag. Hoppas det blir foton till alla. För en bild säger mer än 1000 ord. Du är rätt duktig på att fota också...
    MammaAnna

    SvaraRadera
  2. Hejaheja, nu ser energin ut att vara tillbaka! Det är roliga aktiviteter också att se fram emot.
    Kram

    SvaraRadera