onsdag 4 mars 2015

Nya sockor


Bummer. På grund av att det eventuellt kommer snöa i morgon skjuts Women In Technologys mässa upp – till den 16 april! Det är ju evigheter tills dess! Jag har i alla fall fått nys om en annan mässa, på fredag, som jag och en kompis nog ska åka till. Som plåster på såren har jag idag fikat med en alumn jag träffade förra veckan och fått riktigt bra information om Accenture, samt förhoppningsvis en väg in så klart.


Men nog om jobbsökandet och nätverkandet. Jag har gjort något annat – jag har stickat mitt första par sockor! Ett par raggsockor i ett blågrått garn jag köpte i Tokyo enligt det här mönstret. Jag tror garnet är ull, men jag är inte helt säker. Etiketten är nämligen på japanska. Sockorna är i alla fall varma och sköna och ganska jämt stickade. Helt klart godkänt för ett första försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar