söndag 1 mars 2015

Nätverkande mot förkylning

Här lajvar man arbetslinjen – går på nätverksevent trots en överhängande förkylning – så kommer man hem med feber. Ska det vara så här, regeringen? Ska det inte löna sig att arbeta? Well well, jag är på bättringsvägen nu i alla fall.

Mycket bra väder i tisdags, lite kallt men framför allt soligt.
Här utsikt från House of Sweden över Potomacfloden.

I tisdags var det alltså först jobbmässa med kanske 20 olika företag. Tre av dem hade jag spanat in att de anställer folk som mig. När jag kom därifrån insåg jag att ett av dem inte anställer icke-US-medborgare som ingenjörer, en inte anställer icke-US-medborgare som ingenjörer i DC-området och den tredje var mycket intresserad men främst finns i Florida och inte alls i DC-området. Suck. Jag fick i alla fall personlig återkoppling på hur jag kan vässa min CV ytterligare.

På eftermiddagen åkte jag till House of Sweden där Chalmers i samarbete med insamlingsorganisationen US Friends of Chalmers anordnade en diskussion om hur Chalmers kan marknadsföra sig i USA. Efteråt fanns det möjlighet att nätverka och såväl Chalmersanställda, som alumner och andra intresserade på plats.

House of Sweden är samma lokaler som ambassaden och handelskammaren håller till i. Det är fantastiska lokaler – och arkitekten är såklart chalmerist. Det var ett utmärkt tillfälle för nätverkande och imorgon, måndag, ska jag på fika hos handelskammaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar