lördag 28 mars 2015

Felande färska kryddor

Efter den långa vecka hade jag äntligen en hemmakväll i går. Svenskar som vi är bestämmer jag att tacos är den perfekta middagen. För att sätta lite guldkant på den ska det vara både avocado och färsk koriander till. Avokadon är tyvärr slut och när jag kommer hem från affären inser jag att det är inte koriander jag köpt, utan bladpersilja. Jag ringer till Johan som lovar att kvista in på affären och köpa koriander. När han sen kommer hem inser vi att det är inte alls koriander han har köpt utan kruspersilja. Så, vad gör man med två stora buntar persilja?

1 kommentar:

  1. Tips 1: Persiljesmör, går även att frysa. Tips 2: god soppa och strö massor att nyklippt persilja över. Tips 3: klipp ner smått, stjälkar för sig och frys. Användes till allt möjligt.

    SvaraRadera