måndag 9 mars 2015

"De smakar kaka"

I Alexandria köpte vi också våra första Girl Scout Cookies!

Så här: Vi stod i ett soligt gathörn och smaskade på vår glass. "Oj, där säljer de Girl Scout Cookies" säger jag apropå och SWOSH! slänger sig Matilda över gatan. "Jag har längtat efter Samoas i flera år!"

Denna ur-amerikanska företeelse. Jag köpte thin mints eftersom de sägs vara de bästa och Johan fick köpa rah-rah raisins för de innehåller inte choklad.

Efter att ha provsmakat thin mints konstaterar jag att de är goda, men inte så goda att jag gör som en viss college-student och köper en årsförbrukning (ca 50 paket) och förvarar i frysen. Johan är ungefär lika imponerad av sina: "De smakar kaka."

2 kommentarer:

  1. Haha! Jag kan verkligen se Matilda jagandes kakorna framför mig!

    Hoppas att ni har det trevligt tillsammans där borta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev helt förvånad – koncentrerade mig på att äta upp min glass och så plötsligt var Matilda på andra sidan korsningen. När hamnade hon där? :)

      Radera