tisdag 3 mars 2015

Nu har jag väntat länge nog

Nu har jag varit förkyld med varierande intensitet i över två veckor. Det räcker nu! Jag har viktiga nätverksevent att se pigg och fräsch ut på och en körkonsert om mindre än två veckor.

Jag har ägnat dagen åt att genomsöka hemsidor tillhörande potentiella arbetsgivare som dyker upp på mässan på torsdag och sen försökt anpassa mitt CV till det. Sen var jag tvungen att ta en tupplur för att orka till kören. På kören pratade jag med en korist som har en svensk mamma om att jag kanske skulle volontära på svenska skolan som har en vuxenutbildning i svenska. Tyvärr visade den sig vara på lördag förmiddag – samma tid som jobbsökingsseminarierna. De seminarierna som hade valt lördagförmiddagar för att ingen annan hade något då. Kanske samma anledning för svenska skolans val av tid.

Nu ska jag sova. I morgon blir det nya tag. Hoppas våren kommer snart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar