lördag 1 november 2014

Dagens utflykt: Marknad och boklådan från himlen!

Idag började vi dagen med att åka till Eastern Market och en brunch på Tunnicliff's tavern. Jag blev rekommenderad den av en i handarbetesgruppen, och det var ett fynd! Det här är vad vi åt – mums!


Sen gick vi på marknaden och där fanns allt möjligt: kött, ost, blommor, frukt, grönsaker, handgjorda smycken, träleksaker, schalar, tavlor, antika möbler och mycket mer. Vädret var lite kyligt men det var kul att se – hit kan vi gå fler gånger.


Och ver ni vart vi mer kan gå fler gånger? Secondhand-bokhandeln vi ramlade in på precis intill marknaden! Vilket ställe! Böcker bokstavligen staplade från golv till tak, i vad som eventuellt en gång varit en bostad i två våningar plus källare. Toaletten dubblerade som avdelningen för utländska språk. Eventuellt är det är svårt att förstå om man inte ser det. Jag försökte fånga det på bild men det tveksamt om det gör det rättvisa. Här är några av dem i alla fall.



Rum på rum på rum fyllda med böcker! Inom allt! Jag köpte inget för jag kunde inte bestämma mig! Jag får gå dit någon vardag när jag är själv så jag får ta all tid jag behöver.

Sen drog vi vidare till museet om indian-kultur, men det får jag skriva om en annan dag. Nu: sova.

3 kommentarer:

  1. Bokhandlaren sa att där fanns 22 232 böcker i boklådan, men det känns som att det borde vara minst dubbelt så många.

    SvaraRadera
  2. Läsa på toaletten har fått en ny innebörd. :-)
    Var toaletten i bruk?

    SvaraRadera