onsdag 12 november 2014

Tillbaka

Jag började dagen på social security-kontoret för att ansöka om mitt amerikanska personnummer, sen ägnade jag resten av dagen åt att svara på mail och komma i kapp med jobbsökandet.

I går kväll kom jag hem efter två helt fantastiska dagar i Virginia. Vi var i ett helt fantasiskt hus i bergen och att det var i princip sommarväder (med svenska mått mätt, d.v.s närmare 20°C och strålande solsken) gjorde inte saken sämre. På måndag eftermiddagen åkte vi dessutom och kollade på aktiviteter – det finns så mycket prylar!

Jag har dessutom gjort stora framsteg med stickningen – jag har både lärt mig att göra "kablar" och sticka flerfärgade mönster. Allt samman gestaltas i form av handledsvärmare. De går snabbt att göra men är ändå användbara.


Fler bilder på omgivningar, huset, antikviteterna, handarbetesgruppen och mina alster kommer sen!

2 kommentarer:

  1. Låter som en underbar minisemester. Önskar fräcka handledsvärmare i julklapp.

    SvaraRadera