lördag 8 november 2014

Ditt och datt

Det blir ingen utflykt den här helgen. Det blev så många utflykter när sväronen var här så den här helgen tar vi det lugnt. Dessutom åker jag iväg på söndag med handarbetesgruppen. Vi ska till en stuga på landet för att handarbeta, äta mat, prata, fika och kanske göra någon utflykt eller kolla antikviteter. Det ska bli mysigt. Kul att komma iväg och stället vi ska till verkar ligga väldigt fint och väderprognosen säger soligt. Jag håller på att lära mig sticka, men troligen följer broderiet med också. Utifall andan faller på.

Här hemma har vi börjat med lite funderingar kring taveluppsättningar och kanske blir det uppspikning i morgon. Vi skulle behöva en gobeläng till väggen vid matplatsen bara. Synd att de tar så lång tid att göra. Vi får se vad vi hänger där. Kanske en snygg bordsduk kan få pryda väggen?

I går var jag på stan och uträttade lite ärenden. Först ett besök hos frisören. Jag provade lyckan hos en frisörskola. Det var väldigt billigt, jag betalade $15 inklusive dricks. Frisyren blev helt okej, bättre än jag betalade, inte riktigt lika bra som jag är van vid. Men framför allt blev håret kortare och det är väldigt skönt. Dessutom hittade jag en vinterjacka, och så försökte jag hitta ett par byxor. Istället kom jag hem med en jättefin yllekjol. Jag har insett att det där med byxor kanske inte är min grej, det är så himla svårt att hitta något som sitter bra. Det får nog bli mer av kjol och strumpbyxor kompletterat med benvärmare den närmaste tiden.

Vi bytte till normaltid förra helgen och jag har alltid tyckt att det där bytandet varken gör till eller från, eftersom när vi väl byter är det ändå så mörkt hela tiden. Nu märker jag skillnad! Det är skönt att det är ljust när jag vaknar på morgonen, även om det får mig känna det som att jag borde gå upp tidigare för att inte missa de ljusa timmarna. Det är ju inte lika illa här så jag behöver inte vara så orolig för det och jag är faktiskt inte alls lika trött som jag brukar vara så här års. Det känns som att det är september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar