måndag 24 november 2014

Knäppt.

Knäppt. Så skulle man kunna beskriva vädret här. Eller gôtt. Det är nämligen över 20°C och sol, så jag sitter ute på terassen och stickar. I november. Förra veckan hade vi minusgrader, men tack och lov sol och torr luft. Jättehärligt, och jag kände adventsstämningen komma, trots de välsignade långa ljusa dagarna jag vanligtvis förknippar med tidig höst. Så idag bestämde det sig för att vara varmt. När vi kollade väderleksrapporten häromdagen trodde vi det var ett tryckfel, men icke. Nu ska jag bara försöka oroa mig för klimatet utan njuta av vädret och tänka att det är som i Portugal*.


* D.C. ligger på ungefär samma latitud som Portugal, och även om jag inte har någon erfarenhet av vädret där så föreställer jag mig att det är milt.

2 kommentarer:

  1. Nu har det äntligen blivit lite svalare här. Det skrapas i på bilrutor och sådant bland annat. Det har varit varmt länge även här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även när det är minusgrader här verkar det inte bli så mycket frost – för torr luft antar jag. Jag är mest tacksam över de många soltimmarna.

      Radera