torsdag 13 november 2014

Antikviteter högt och lågt

På vår tur till Virginia passade vi på att åka och kolla på antikviteter. Inte långt ifrån huset vi bodde i fanns ett Antique Mall – en jättestor lokal med flera rum, där olika antikhandlare hyrde in sig i olika delar.

Och som nog framgår av bilderna är det här inte antikviteter som i Buskovskis, utan snarare som ett något fancy, klädlöst och överpris-satt Ebbes-hörna.

Det fanns lite av varje. Eller mycket av varje. Mycket porslin och glas. En del smycken, lampor, plåtburkar, hattar. Jag ville så gärna köpa en gammeldags oljelampa, de hade jättemånga fina modeller, men jag tog mitt förnuft till fånga och lät bli. Jag lät även bli att köpa några av de fräcka typerna (haha) på bilden nedan. Tänkte en stund att det vore roligt att ha WC på toadörren, men insåg att det i och med spegelvändningen skulle bli mer förvirrande än snyggt.

Eller vad tror ni om partyglasögonen här till höger som jag hittade i en monter?
Det var väldigt roligt att kolla och vi hade några trevliga timmar bland alla prylar. Fast ibland undrar man ju vad man ska med allt till. Som den rosa glashatten – för djup för karameller för vid för blommor. Koll bilden på min instagram-profil!

2 kommentarer:

  1. Så kul det ser ut! Vad var det för prislägen? Kostar vaser som på Ebbes hörna eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, priserna var så där lite högre än vad som kändes bekvämt för att köra spontaninköp. Lite överprissatt enligt mig.

      Radera