lördag 15 november 2014

Amerika – ett land som krigar

Det har blivit kyligare nu. Idag strålande sol men nu är det snart mörkt. Idag besökte vi Museum of American History. Vi var måttligt imponerade. Mitt råd, om man ändå har vägarna förbi här, är att åka upp till tredje våningen och kolla på presidenthustrurnas fantastiska klänningar. Sedan tar man sig ner till entréplan igen och kollar på utställningen om matindustrin, och eventuellt den om transport om man är väldigt förtjust i gamla bilar och tåg.

 Resten kan man skippa helt. Det är oerhört deprimerande att vandra igenom utställningarna om krig, och att de dessutom tror att de slåss för friheten – man kan tappa tron på ett land för mindre.Ett litet plus dock att att maten i restaurangen var helt okej.



Jag vet inte om det var det tråkiga museet eller om det är något annat men jag har känt mig allmänt opepp idag. Jag hoppas inte jag håller på att bli förkyld.

När jag kom hem såg jag dock att vår fina amaryllis slagit ut. Det kan bero på att den stått i fönstret med elementet, så nu har den flyttat in i köket där det förhoppningsvis är lite svalare, så att den håller längre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar