fredag 2 januari 2015

Sätter ribban

Vi inledde året (går) med att sätta standarden för 2015. En standard som lätt kan överträffas gällande produktivitet men kan bli svår att klå med avseende på gôttighet. Hela dagen tillbringades i pyjamas och mjukisbyxor och de främsta aktiviteterna var stickning och spela datorspel. Lunchen var hemkörd kinamat, middagen varma mackor med rester från nyår. Det mest produktiva som gjordes var att köra en diskmaskin med disk från nyårsfirandet. Riktigt bra var det det.

Det här landet har inte uppfunnit varken konceptet "klämdag" eller "mellandagar" så idag är Johan på jobbet igen (precis som i tisdags) men jag är hemma och har bestämt att jag har semester fram tills på måndag. I alla fall från allt som inte är hushållssysslor. Så idag kokar jag tomtegröt. Vi köpte grötris på Svensk-Amerikanska Museet så nu får jag min julgröt. Bättre sent än aldrig. *<- tips på värdinnegåva om man kommer och hälsar på från Sverige.*

Så här gör man risgrynsgröt på engelska med lätt överprissatt grötris. Okej, tillgång och efterfrågan, jag vet, men jämfört vad jag är van vid.




Jag känner mig härligt entusiastisk för vardagen igen – tänk var lite miljöombyte, avklarade utbildningar och planering kan göra! Även om jag varit långt ifrån lika trött som jag brukar vara under hösten har det varit segt att inte vara helt färdig med utbildningen som jag känner att jag borde och inte heller ha något jobb som jag känner att jag borde. Samtidigt som jag vet att jag kunde haft ett jobb om jag stannat i Sverige, vilket har fått mig att ifrågasätta om den här flytten var en så bra idé. Men man måste våga chansa ibland, än har jag inte gett upp. Det känns bra att jag skaffat mig en plan utöver *skaffa ett jobb*, något som jag kan påverka mer själv. Men inte förrän på måndag. Först tar vi julhelg några dagar till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar