torsdag 22 januari 2015

Amerikanska semlor

Jag bakade semlor igår och bjöd min handarbetesgrupp på. Utom hon som är glutenintolerant. Jag hittade till och med mandelmassa i affären och var så nöjd. När jag sen såg att det stod Made in Denmark with Californian almonds var jag inte lika nöjd längre. Sicket slöseri på transport.

Föreställ er en snygg bild på mina nybakade semlebullar här.

När jag ställde fram dem sa de "Oh, they are like cream puffs!". Så semla = cream puff. Cream puffs brukar ha vaniljkräm istället för mandelmassa (som i Finland) och bullen är normalt något sötare (det här är ju USA) men i övrigt samma koncept.

Jag vet inte om jag skulle våga köpa en cream puff när jag var sugen på semla, jag gillar mandelmassa, men det känns bra att veta att vi inte är så himla unika små snöflingor som vi tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar