torsdag 15 januari 2015

Sista körstycket

Här är det sista stycket i vårens körrepertoar. I alla fall av de vi fått ut. Eventuellt kommer det ytterligare ett, beroende på hur det gå. Jag tycker det är både vacker och intressant musik. Och lite svårt. Speciellt svårt är det att sjunga andra sopran för första gången, det är lite luriga klanger ibland. Men en utmaningar är väl vad jag behöver körmässigt just nu, och det är också vad jag har fått.

Detta var den vettigaste inspelningen jag kunde hitta på youtube, de flesta körer sjunger helt andra When Music Sounds trots att jag specifikt sökte på Stephen Paulus. Den här kören verkar ha en oroväckande tendens att kompositörer tenderar att dö när de planerar att sjunga deras musik. Paulus gick bort i höstas. I alla fall: ett stycke modern amerikansk körmusik, var så goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar