fredag 16 januari 2015

Jag har stickat en mössa!

Här är den! Mitt första projekt med rundstickor och även det första med ett lite mer avancerat spetsmönster. Själva mönstret är Foliage hat (gratis, Ravelry download) och det var superenkelt att följa. Väldigt tydligt och mönstret presenteras både i skrift och grafiskt. Garnet är ett jättemjukt alpacka garn från Japan som jag köpte i Tokyo. Det här är en perfekt mössa för lite småkalla dagar. Och trots vissa missar på vägen är jag väldigt nöjd.


Jag insåg att detta är första gången jag använder selfie-moden på mobilen. Men vilken dålig upplösning den blir! Ni kan i alla fall se hur det blev.

2 kommentarer:

  1. Så snyggt! Den ser välgjord ut!
    Kram
    S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är hur den ser ut som räknas! kramar

      Radera