torsdag 8 januari 2015

Kallt kallare kallast

Sen snön kom i tisdag har det bara blivit kallare och kallare, så den ligger kvar. Nu har vi ca -11°C men jag tror det har varit ännu kallare i natt. Luften är relativt torr så det är ok att vara ute, men i natt har det blåst en hel del. Vi har bara enkelglasfönster, så även om uppvärmningen är bra har vi dragit för persiennerna så värmen hålls inne så gott det går. Miljön du vet. Dessutom brummar uppvärmningen när den är igång.

I går var jag på handarbetesmöte. Jättekul att träffa dem alla igen efter helgerna. På grund av allt resande i december har det blivit ett ganska långt uppehåll för min del. På väg hem från bussen på kvällen gick jag förbi platsen där en hemlös brukar sova, och jag undrar hur många hemlösa som fryser i hjäl och varför det accepteras av en modern stat.

Nu skiner i alla fall solen, men på nyheterna sa de att flera skolor håller stängt eller är försenade 2 timmar. Jag litar inte riktigt på folk som kör bil så jag är glad att jag inte behöver ge mig ut. Nere på gymmet var det också kallt. Det gjorde ju inte så mycket eftersom man blir varm när man tränar, men hantlarna var kalla att hålla i! Ytterligare ett ilandsproblem: Trots den låga temperaturen går det inte att få riktigt kallt vatten i kranen. Så vi fortsätter med en dunk i kylen för måltidsdryck. Yay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar