måndag 26 januari 2015

House of Cards

Jag har snart sett första säsongen av tv-serien House of Cards. Den utspelar sig i Washington DC och handlar om politiker, politik och fula maktspel. Jag tycker den är bra. Inte livsviktig eller djup. Men smart är den. Lite som Sherlock, fast med politik istället för mord, politiker istället för poliser. Och kanske lite fler kvinnor. Snygga, smarta människor som utnyttjar varandra. Okej, en del mord också.

I avsnitt 8 har jag dessutom först första gången hört en version av USA:s nationalsång som inte känns för långsam (ca 35 minuter in). Inte så pjåkigt faktiskt. Manskör också. Synd att det bara var en snutt.


Ja, det är väl det mest kulturella jag har gjort i helgen. Johan däremot har börjat i en orkester. De repar samtidigt som jag har mina jobbsökningsmöten på lördag förmiddag. Jag måste erkänna att de där mötena gör mig rätt osugen på att gå ut på museer på söndagarna. Jag får helt enkelt se till att de bär frukt och att jag får ett jobb snart, så att jag kan vara ledig hela helgen i fortsättningen.

2 kommentarer:

  1. Det där med att faktiskt kunna vara ledig på riktigt är en av de saker jag längtar efter med att börja jobba. Kanske låter konstigt för en del, men så är det. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår vad du menar. Skillnaden mellan vardag och helg blir större och det är enklare att inte känna att man "borde" söka jobb, städa, plugga, *whatever*.

      Radera