onsdag 31 december 2014

Jag har en plan

Det blir ett lugnt infirande av det nya året här hemma i år – december har varit så full av upplevelser att vi behöver hämta andan nu. I går åkte jag till en saluhall några stationer bort. Den låg mitt i vad som kändes som ett industriområde, trots det var inte långt från metron. Och själva saluhallen kändes både rolig, fräsch och lite hipster. Där köpte jag ost till den ostbricka som ska vara kvällens efterrätt – mums!
Industriområdet på väg till saluhallen.
Det har varit ett långt år. Det började med att vi flyttade in i Kortedala och höll inflyttningsfest. Vi trodde faktiskt att vi skulle bli kvar ett tag i alla fall. Johan var arbetslös efter disputationen men fick tillfälligt jobb på Onsala. Sen fick han även tre olika jobberbjudanden – Göteborg, Tokyo och Washington. Jag skrev mitt exjobb och mina sista tentor. Vissa av dem två gånger. Vi hade utflyttningsfest och flyttade till USA. Jag sökte jobb. Mina sista kurser blev godkända och precis innan jul ansökte jag om examen.

Målet nästa år får väl vara att hitta ett jobb också. Medan jag letar efter det så tänker jag vidareutveckla min stickning och lära mig fler japanska kanji. Troligen hittar jag på ett programmeringsprojekt också – kanske något med Python eller databaser av något slag. Jag måste hålla mig sysselsatt så att inte hjärnan skrumpnar bort.

Så nyårslöften har jag inga, däremot storslagna planer. Jag får se om de går lättare att följa. Vi siktar mot stjärnorna! Vad minns ni främst från det gångna året? Och vad ser ni mest fram emot med nästa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar