måndag 1 december 2014

Fastan – sista rycket!

Jag har äntligen fått en uppgift för att komplettera så jag kan bli godkänd på min sista kurs – Fasta tillståndets fysik, även känd som Fastan. Jag ska läsa en artikel (två att välja mellan, båda från Nature) och sammanfatta den på svenska så att den blir begriplig för kursare från Fastan. Jag slipper åka till Sverige och tenta och troligen lär jag mig mer än jag brukar göra av tentaplugg, så jag är rätt nöjd. Den kunde ha kommit lite tidigare för på torsdag flyger vi till Japan. Så nu vet ni vad jag gör de närmaste dagarna. Tjo!

2 kommentarer:

  1. Får man kanske läsa när den är klar? Kanske även en vanlig dödlig kan begripa något. Även om man bara läst fysik på gymnasiet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst får du läsa, men jag vågar inte lämna några garantier för att det ska vara begripligt. Det är ändå anpassat för någon som har läst Fastan, och då rimligtvis ha klarat av de första två och ett halvt åren på F (vilket vi iofs vet inte alltid är sant).

      Radera