torsdag 11 juni 2015

Trasiga länkar stoppar upp rapportjakt

Jag sitter och försöker få tag på en rapport som det refereras till ett material jag ska granska. Länken som anges för att få tag på rapporten är givetvis trasig. Jag går istället in på myndigheten som utfärdat rapportens hemsida och fyller i formuläret för att få den mailad till mig. Mailet kommer bara någon minut senare med en länk där jag ska kunna ladda ner (den förhoppningsvis rätta) rapporten. Problemet är att länken inte leder någon vart, men de har adressen till support i mailet och jag skriver och förklarar min belägenhet. Som svar får jag:
Can you send a screen shot 
Utan interpunktion eller vidare specifikation exakt vad som bör visas på skärmen när jag skjuter den. Well, jag skickar den fabulösa bilden:


Fast med lite mer fluff runt omkring. Jag har inte fått något mer svar än. Jag hoppas det var rätt bild. Kan inte riktigt föreställa mig vad det skulle vara annars... men det här är ju sjukt ointressant, eller? Jag vet att alla som jobbar på support klagar på kunderna, men som man frågar får man svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar