måndag 8 juni 2015

Gästblogg: Tågnörden Johan åker tunnelbana

WMATA (Washington Metro) håller på att uppgradera sin tågflotta. Idag fick jag åka med det andra tåget i den nya 7000-serien, som på sikt ska ersätta omkring hälften av WMATA:s tåg.

Jag hade via bloggen Greater Greater Washington fått veta att tåg nummer 2 i 7000-serien skulle göra sin premiärkörning på röda linjen (tåg 1 går på blå linjen som jag sällan åker med) idag, så jag passade på att vara på Silver Springs station några minuter innan jag brukar för att ta en tur till Forest Glen (en hållplats åt fel håll) innan jag åkte till jobbet. När det skinande blanka tåget rullade in spreds en behaglig nybilsdoft över perrongen. Som tack för att jag åkte fick jag vid ombordstigning en liten silvrig pin med ett metrotåg på.

När jag på eftermiddagen skulle åka hem från jobbet och bytte metro på Fort Totten så fick jag kliva på #newtrain igen av en ren slump!

Här följer lite bilder och filmer från turerna.

2 kommentarer:

  1. Vilken skillnad! Så snyggt! Slippa minst sagt smutsiga heltäckningsmattor och säten. Trevligt med lite gästbloggande.
    Anna

    SvaraRadera
  2. Va kul med nya tåg!
    Kram

    SvaraRadera