onsdag 17 juni 2015

Hej hej hallå!

Jag har typ tiotusen saker att blogga om -- allt ifrån småsaker som att jag tänkte visa er kaffebryggarna här på jobbet till att vi hade besök från Danmark i helgen. Jättekul att öva danskan igen! Dessutom har jag och Johan firat vår 3-åriga bröllopsdag.

Men ju mer man har att blogga om destå mindre tid har man att göra det. Nu har jag dessutom ett jobb att sköta och det har varit ganska fullt upp den här veckan. Nu har jag precis avslutat en uppgift jag fick av min arbetsledare innan lunch och han är på möte, så jag har en liten stund över så jag kan skriva här.

I måndags var min hjärna inte alls med. Alla tankar gled ihop och iväg. Men igår och idag har det gått bra. Skönt. Jag försöker fortfarande komma underfund med de mer delikata detaljerna av företagskulturen, hierarkierna, de oskrivna reglerna. Min chef är dessutom mycket mer översvallande än jag är van. När något inte blir som han tänkt är det väldigt dåligt, och när jag hittar något utöver det han tänkt sig är det fantastiskt. Och jag skulle inte ens säga att han verkar vara en speciellt känslostyrd person. Han verkar bara känna ett behov av att vara väldigt tydlig med att markera vad han tycker. Det gör det ju enklare för mig att veta hur jag ska prestera, och jag försöker låta det som, för mig, känns överflödigt rinna av.

Om han verkar vara på gott humör i eftermiddag ska jag fråga om han kan ha en utvärdering av mitt arbete så här långt med mig nästa vecka, så att jag vet om jag är på rätt väg. Lite läskigt men nödvändigt. Tjipp!

3 kommentarer:

  1. Inte en enda liten bild, inte ens av ditt skrivbord? Vill se!
    Lycka till med frågandet. Hoppas att det blir konstruktiv kritik och beröm.
    MammaAnna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så krångligt att fixa med bilder i jobbdatorn. Du får lägga min instagram-feed i ett fönster brevid.

      Radera
  2. Så roligt att läsa om denna bubblande aktivitet och intressant att få ta del av chefens olika sätt att uttrycka sig. Fortsatt lycka till med alltihopa!
    Kram

    SvaraRadera