måndag 1 juni 2015

Nytt och fräscht

Jag har precis avslutat mitt första pass i företagets gym. Eftersom jag har legat av mig lite med träningen på sistone fick det blir ett uppstartspass med mycket stretch och lite tester av hur jag ligger till. Gymmet här är mycket större än det vi har hemma. Dessutom har det fönster så det blir mycket ljusare. Förhoppningsvis ska det kunna hjälpa mig att orka gå dit, även om de inte har den skivstång som jag helst vill träna med. Att det dessutom är superfräscha omklädningsrum med handdukar och tvål a la lyxgym som jag aldrig haft råd med gör ju inte saken sämre.

Min kompis sa i fredags att hon var förvånad över hur bra vi verkade må. Jag fattade först inte hur hon menade men hon förklarade att 6-9 månader efter att man flyttat utomlands kommer oftast den värsta hemlängtan och man kan må rätt dåligt. Då har den första entusiesmen över hur spännade det är med ett nytt land lagt sig men man har inte riktigt kommit in i alla sammanhang ordentligt än. Det kan förklara min olust att träna, eller göra något annat, på sistone som jag bara trott berodde på uttråkning av hushållsarbete och understimulans. Det var nog också tur att jag hade min mor här på besök i april. Nu har jag ju istället för ett nytt spännande land ett nytt spännande jobb, så det här ska nog gå bra.

4 kommentarer:

  1. Gymmet ligger ju i den stil du vill ha. Har de gott kaffe på jobbet också?
    MammaAnna, som är glad över att jag fick besöka er

    SvaraRadera
  2. Heja heja Ylva, det verkar vara ett trevligt jobb med fint gym.
    Ha det fint!

    SvaraRadera