fredag 12 juni 2015

Roligatimmen blir roligare med margaritas

Igår var det After Work! Eller Happy Hour som de säger här. För de yngre i alla fall. Vi som är interns, analysts, research assistants. Inga chefter. Vi åkte till Arlington där det fanns en bar med takterrass. Så vi drack margaritas och käkade plockmat -- jobbet betalar! Och jag har verkligen väldigt trevliga kollegor. Jag satt en lång stund och pratade med en kille om skillanden mellan matkulturen i södra respektive norra indien.

Alla mina arbetskamrater är sjukt smarta, många har examina eller läser på ivy league-universitet, och de kommer från alla världens hörn. Eller inte någon från Sydamerika, men de andra världsdelarna finns representerade. Och ingen pratar om dieter, något som var löjligt vanligt på alla andra arbetsplater jag varit på.

Nu har jag varit här i tre veckor och någon gång under nästa vecka ska jag be om ett samtal med min arbetsledare och be om en utvärding så här långt. Jag hymlar inte med att mitt mål på kort sikt är att bli fastanställd efter sommaren. Så jag vill veta om det är något de vill att jag tänker extra på eller gör annorlunda. Men det nästa vecka. Ikväll blir det att fira försenad treårig bröllopsdag från i tisdags och sen kommer en kompis från Köpenhamn som ska stanna över helgen.

Hoppas det här mötet är slut snart...

1 kommentar:

  1. Sjukt smarta, du ville väl jobba bland likasinnade? Är det ovant? Är det utmanande?
    MammaAnna

    SvaraRadera