fredag 5 juni 2015

Så blev det fredag den andra veckan

Jag har gjort saker som folk har nytta av! Och så har jag fått en python-grej för Windows installerad som jag kan fly till när Excel inte gör som jag vill. Jag har hittat var mörkrosten i kaffeskåpet står och jag har hittat skivstången i gymmet.

Första halvan av den sjal som varit min metrostickning blir förhoppningsvis klar när jag åker härifrån i eftermiddag. Sen ska den få en tardis-bård i blått, tardisblått. Då åker jag direkt till genrepet för i helgen blir det körkonsert! Vi är inbjudna till pickning i ambassadörens trädgård men det missar jag ju då. Vi ser ju ut att bli kvar i stan, så kanske nästa år istället?

Den här veckan har vi äntligen haft lite svalare väder och regn. Ungefär som ni i Sverige verkar ha haft hela våren, men efter en månad av 30°C, fukt och toksol var det ganska skönt. Don´t blame me. De ska bli varmt i helgen igen, så då blir det tillbaka till grillning och pastasallad.

Nu måste jag nog jobba igen. Kan inte ni skriva och berätta hur ska ni fira nationaldagshelgen?

1 kommentar:

  1. Grattis till att gjort nytta och till livets viktigheter som mörkrost och skivstång!
    Begravning som var solig och vacker med många fina möten idag. Mer kusiner att umgås med i morgon. Firar blågult i morgon men i stillhet.

    SvaraRadera