måndag 8 juni 2015

Körkonsert och måndagsfrulle

Körkonserterna avklarade. Den första var okej, den andra lite bättre (som det brukar vara). Kompositören verkade nöjd, och det är ju ganska viktigt. Johan hjäpte till med biljettförsäljning på lördagen, men tog inga bilder eller ljud eller något så ni som inte var där har fatalt missat det hela. Nä, det blir så klart en skiva så sen kan ni hälsa på mig och lyssna på den. Jag tyckte ju att delar av den här musiken var ganska tråkigt, men andra delar tycker jag nog ganska mycket om. Jag tror dessutom att de skulle göra sig utmärkt i en mindre sättning som har mer känsla än kraft.

Jag vid skivstången på gymmet. 
Idag är det måndag och jag började veckan med gymmet och sen måndagsfrulle på jobbet. Tror det är typ varannan vecka. Idag hade det dessutom blivit något tjall så vi fick typ dubbelt så mycket bagels som vi skulle ha. Jag hjälpte vår administratör att bära upp en del till kollegorna på 4e våningen. Bra sätt att 1) ha något att göra 2) få folk att gilla en för att man hjälper till 3) bli introducerad för de som sitter på 4e våningen.

Jag måste försöka få arbetsuppgifter som sträcker sig över flera dagar snart. Jag har allt för tidiga vanor för det här kontoret. Min arbetsledare (som är väldigt bra och tar sig tid för mig) har oftast inte tid att ses före 9.30. Så då kollar jag mailen, brygger kaffe och allmänt kollar läget i en knapp timme. Eller jobbar om jag har något liggandes vill säga.

1 kommentar:

  1. Slipper du lyfta skivstång om du hjälper till att bära bagels? ;-)
    Bra foto!
    MammaAnna

    SvaraRadera