onsdag 29 april 2015

Ångat är inget man ångrar

Förra veckan hjälpte jag en kompis att flyttpacka och eftersom hon flyttar till mindre behöver hon göra sig av med saker. Hon tänkte bland annat göra sig av med sin bambu-ångare – ett tråg av bambu som används för att ånga mat, till exempel dumplings. Efter jag och Johan gillar dumplings är det något vi har funderat på att skaffa, men det har på grund av flytt till en annan kontinent inte blivit av. Så visst kunde jag förbarma mig över den.

Idag var det dags för invigning. Saltknarkarens spenat-tofu-svamp-dumplings stod på menyn. Det var faktiskt väldigt enkelt att använda bambuångaren, och det blev gott. Nu har jag fått blodad tand att prova att ånga annat också, grönsaker t.ex. Enligt den lilla medföljande receptboken ska det vara perfekt för att pigga upp dagsgammalt bröd med också. Vi får väl se vart det tar vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar