fredag 3 april 2015

Bicycle! bicycle!

På jobbsökseminarierna har jag träffat en kvinna som heter Bonnie. Hon bodde och arbetade i Sverige när hon var ung i början 80-talet. Hon är alltså i min mammas ålder. Det är väldigt roligt att hennes bild av Sverige basers till största del på hur det var då. (Om du inte förstår hur jag menar, se Historieätarna 80-talsavsnitt. Äh, har du inte sett det kan du se det i alla fall, det är vansinnigt roligt.) Hon bor också här i Silver Spring så jag brukar få åka med henne på lördag morgonen, vilket ger mig ca 1 h längre sovmorgon än om jag skulle åka kollektivt. Mycket uppskattat på helgmorgonen.

En dag i bilen nämnde jag i förbigående att Johan har funderat på att skaffa en cykel. Bonnies partner gillar också att cykla och hon säger då att "Frank har säkert cyklar ni kan få".

Så i början av veckan var de här och åt middag och hade med sig cyklar till oss. Vi har dock inget cykelförråd, så det är tur att vi har extra plats i vardagsrummet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar